نقد و بررسی'من همسرش هستم' به حاشیه ختم شد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این نشست سه شنبه با حضور عوامل این فیلم در سالن سینمای اهالی رسانه جشنواره فیلم فجر برگزار شد و از میان بازیگران این فیلم تنها ' مصطفی زمانی' در این نشست حضور داشت.

زمانی در سخنان كوتاهی گفت: پذیرش این نقش برای من سخت بود زیرا شرایط زندگی نقشی كه به من پیشنهاد شد با زندگی كنونی من بسیار متفاوت بود.

' آنتونیا شركاء' عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در تحلیل خود از این فیلم سینمایی اظهار داشت: از آنجا كه نویسنده فیلمنامه، یك زن ( نازنین لیقوانی) است، در برخی سكانس ها شاهد نگاه های زنانه هستیم اما به نظر می رسد فیلمنامه به پختگی لازم نرسیده است و روابط آدم ها آنطور كه باید از كار درنیامده اند.

این منتقد سینمایی، ایراد دیگر این فیلم را استفاده بسیار از موسیقی متن عنوان كرد و افزود: این موضوع در برخی موارد سبب شده است تا حس موسیقی بر داستان غلبه پیدا كند.

كارگردان فیلم سینمایی ' من همسرش هستم' در پاسخ به این نقد اظهار داشت: آنچه كه منتقد این نشست به عنوان نقطه ضعف فیلم از آن یاد می كند، چیزی است كه دقیقا با نظر من در ساخت فیلم اعمال شد زیرا این فیلم می خواست تلاش یك زن را برای بقای زندگی خانوادگی با وجود همه مشكلاتی كه با آن درگیر بود، به نمایش درآورد.

شایسه در ادامه افزود: زن این داستان می خواست محیط زندگی اش ادامه یابد و به همین سبب نیز به شرایطی كه در آن می زیست، تن داد.

'نازنین مفخم' تدوین گر این فیلم سینمایی نیز با رد دیدگاه منتقد این نشست تاكید كرد: این فیلم نگاهی به زندگی یك زن متوسط جامعه دارد كه نظیر آن در جامعه زیاد است؛ زن هایی كه با وجود برخی مشكلات با همسرانشان حاضرند در هر شرایطی زندگی خود را ادامه دهند.

'نازنین لیقوانی' نویسنده فیلم نامه نیز در پاسخ به نظر منتقد این نشست تاكید كرد: اگر منصفانه به روابط انسان های این فیلم نگاه شود، خواهیم دید كه این روابط در زندگی عادی بسیاری از افراد هم وجود دارد؛ اینكه فیلمی ببینیم كه همه با هم روابط خوب و شادی دارند، براتی من غیر قابل باور است.

خبرنگاری در این نشست خطاب به شایسته و نویسنده این فیلم گفت كه اثر تولیدی آنان سرشار از توجیه مفاهیمی چون دروغ و خیانت است و این فیلم نه تنها نماینده زنان متوسط جامعه نیست بلكه فقط به ساكنان منطقه الهیه و بالاتر تهران اشاره دارد.

شایسته در پاسخ به این خبرنگار تاكید كرد كه شخصیت اصلی زن این فیلم با بازی نیكی كریمی نه تنها خیانتی مرتكب نشد بلكه دروغ هم نگفته است.

وی افزود: نگارش فیلمنامه به نحوی است كه ممكن است كه این شخصیت تمام حقیقت را نگفته باشد اما دروغی هم مرتكب نشده است.

این خبرنگار این بار از كارگردان 'من همسرش هستم' خواست دوباره فیلمش را تماشا كند تا بداند كه چگونه به توجیه مفاهیمی چون خیانت و دروغ در اثرش پرداخته است؛ در این هنگام، 'مصطفی زمانی' بازیگر نقش اول این فیلم از حاضران جلسه خواست تا احترام و ادب را رعایت كنند.

خبرنگاری دیگری در هنگام طرح سئوال خود گفت: تعریف كارگردان از دروغ و خیانت چیز دیگری است و چون مبانی فكری من با او متفاوت است، ا زطرح سئوال خود منصرف می شوم. پس از او یكی دیگر از خبرنگاران به همین دلیل از طرح سوال خود انصراف داد.

یكی دیگر از خبرنگاران از اینكه بازیگران اصلی این فیلم یعنی مصطفی زمانی و نیكی كریمی از نظر سنی با هم تناسب نداشتند، انتقاد كرد كه 'مصطفی شایسته' در پاسخ به وی گفت: این موضوع برای شما كه آشنایی دقیقی از مشخصات شناسنه ای این بازیگران دارید، جالب است و با توجه به این كه این دو بازیگر قوی بازی كردند، مشكل عدم تناسب سنی تا حد زیادی برطرف شده بود.

خبرنگار یكی از نشریات همشهری در هنگام طرح سئوال خود به استناد آیاتی از قرآن كریم، كتمان كردن حقیقت را امری مذموم در قرآن ذكر كرد و در ادامه به استناد نهج البلاغه به كارگردان فیلم گفت كه روح آیین مسیحیت كه همان تك همسری است بر فیلمش حاكم بوده است.

اظهارات این خبرنگار، اعتراض برخی از خبرنگاران زن حاضر در این نشست را در پی داشت كه 'محمود گبرلو' منتقد و مجری جلسه با انتقاد از آنان، حاضران در جلسه را به تحمل شنیدن دیدگاه مخالف فراخواند.

'مصطفی شایسته' نیز پس از اظهار نظر این خبرنگار به او گفت كه توصیه های اخلاقی خوبی را به او گفته كه بخشی از آنها را نمی دانسته است و سعی خواهد كرد این موارد را در آثار بعدی و در زندگی شخصی رعایت كند كه این جملات خنده و تشویق برخی از حاضران در جلسه را در پی داشت.

شایسته افزود: به آنچه كه گفتم از صمیم قلب اعتقاد دارم چون در جهان اطلاعات زیادی هست كه من همه آن را نمی دانم و اگر كسی اطلاعاتی به من بدهد از صمیم قلب از آن استفاده خواهم كرد.

1592

فراهنگ 2025





:: برچسب‌ها: نشان , روز تعطیل , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: